REN TV New Frequency

REN TV Live On Amos 3/7 at 4.0°W Good Working Feed New TP Frequency Transponder Here 2018
REN TV (Russian: РЕН ТВ) is one of the largest private federal TV channels in Russia. Founded by Irena Lesnevskaya and her son, Dmitry Lesnevsky, who had been running REN TV as a production house for other national Russian television channels, it has broadcast since 1 January 1997. Its target audience is a young to middle-age city worker. Even though it focuses mostly on the audience in the 18 to 45 demographic, REN offers programming for a wide range of demographics, since the target viewer has a family and respects family values.[citation needed] The channel has won 13 TEFIs awards presented by the Russian Academy of Television.[citation needed]

REN TV's network is a patchwork of 406 independent broadcasting companies in Russia and the CIS. REN's signal is received in 718 towns and cities in Russia from Kaliningrad in the West to Yuzhno-Sakhalinsk in the East. It has a potential audience of 113.5 million viewers (officially 120 million viewers[1] ) with more than 12 million of them living in Moscow city and Moscow Oblast (Moscow Region). REN TV works with 10 broadcaster affiliates and 19 cable operators in the CIS and Baltic states; 181 cities can receive REN TV's signal.


REN TV New Frequency 2018

REN TV Live On Amos 3/7 at 4.0°W New TP Frequency 2018

Channel :REN TV
Satellite :Amos 3/7 at 4.0°W
Frequency :11553
Polarization :V
Symbol Rate:27500
Fec:3/4
V.PID:514
A.PID:662 Russian
SID Code:1103
Quality:DVB-S/MPEG-2
Update :: March 17-03-2018

Until 1 July 2005 the channel belonged to its founder Irena Lesnevskaya and her son (30%) and the Russian utility RAO UES headed by Anatoly Chubais. In 2005 Bertelsmann's RTL bought 30% of REN TV with steel maker Severstal and oil and natural gas company Surgutneftegaz each buying 35%.

Severstal's Alexey Germanovich on 18 December 2006 ceded the chairperson of REN TV's board to Lyubov Sovershaeva, President Vladimir Putin's former deputy envoy to the North-West federal okrug and chairperson of the board at ABRos Investments, a subsidiary of St Petersburg's Russia bank. ABRos had bought a considerable stake in REN. The bank, whose chairman, Yury Kovalchuk, was a close friend of President Vladimir Putin, owned 38% of its home town's TRK Petersburg TV channel – and was likely to buy more of that company, analysts had told 19 December 2006's Kommersant-daily. REN TV and TRK Petersburg would merge into a single media holding, though they would operate independently, industry observers had told the daily.

Russian media had reported that oil and gas group Surgutneftegaz had sold its stake in the channel to ABRos, which had increased its stake in the media company from 45% to 70%. '[T]here are indications that Bertelsmann was interested in selling up, after about 18 months in the Russian TV market,' the broadcasting news website added.

Currently National Media Group owns 82%, and Russian state oil company Gazprom subsidiary SOGAZ owns 18%.
Previous
Next Post »
Thanks for your comment