Echo TV New Frequency

Echo TV Live Channel ON Thor 5/6/7 & Intelsat 10-02 at 0.8°W And Amos 3/7 at 4.0°W Good Working Feed Kode Here Update Today Transponder Latest New TP Frequency 2018
Echo TV Channel Official Logo 2018 TezRush
Echo TV Channel Official Logo 2018
Echo TV is a christian-conservative Hungarian television channel owned and operated by Echo Hungária TV Zrt , and founded in 2005 to cover business news. Now focusing on news broadcasting and public affairs, is known as a supporter of Fidesz and KDNP.

Echo TV New Frequency 2018

Echo TV Live Channel ON Thor 5/6/7 & Intelsat 10-02 at 0.8°W New TP Frequency 2018

Channel :Echo TV
Satellite :Thor 5/6/7 & Intelsat 10-02 at 0.8°W
Frequency :11766
Polarization :V
Symbol Rate:28000
Fec:7/8
V.PID:651
A.PID:660 Hungarian
SID Code:30212
Quality:DVB-S/MPEG-2
Update :: March 08-05-2018

Echo TV Live Channel ON Amos 3/7 at 4.0°W New TP Frequency 2018

Channel :Echo TV
Satellite :Amos 3/7 at 4.0°W
Frequency :10842
Polarization :V
Symbol Rate:30000
Fec:2/3
V.PID:42
A.PID:38 Hungarian
SID Code:1605
Quality:DVB-S2/8PSK
MPEG-4
Update :: March 08-05-2018



History

Echo TV founded as a business news channel in 2005 at the initiative of Gábor Széles, the 4th richest man of Hungary (as of 2017) and the head of Videoton and Ikarus Bus. Széles had only days previously purchased Hungary's daily Magyar Hírlap; the acquisition of both stations helped Széles establish a major media presence in Hungary. Széles reportedly spent two billion Hungarian forints in creating Echo TV.

In 2006 Echo TV became a media partner of Feratel media technologies AG, based in Austria.

Gábor Széles sold Echo TV to Lőrinc Mészáros on December 2, 2016.

On December 4, 2017 the whole channel was renewed.

Association with far-right politics

According to Le Monde, Echo TV was a forum favored among neofascists in Hungary.

After the 2010 election in Hungary, Echo TV displayed an image of Imre Kertész, a Hungarian survivor of Auschwitz and nobel laureate, alongside a voiceover about rats. Sándor Pörzse was a well-known host for Echo TV before helping to found Jobbik's paramilitary organization the "Hungarian Guard," later banned by the Hungarian Government. Sándor Pörzse was removed from the Echo TV in 2009.

One of Echo TV's better known broadcasters was Ferenc Szaniszló, known for his racist and anti-Semitic statements. In 2011, Hungary's media regulator fined Echo 500,000 Forints after Szaniszló compared Roma people to "monkeys".
Previous
Next Post »
Thanks for your comment